Tågproblem..

tial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: transparent; color: #222222; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; padding: 0px; margin: 0px; border: 0px initial initial;">anna om Dag 13 - Den här veckan:
fattar verkligen inte hur du vågar åka tåg på vintern! ;o
Gillar verkligen annas kommentar haha! Jag ska ju till Gävle idag för er som inte visste, och då åker jag tåg. Det gör jag alltid när jag ska till Gävle.

Kan berätta om en gång förra vintern när jag åkte hem från Gävle efter sportlovet tror jag det var. Mitt tåg skulle gå runt klockan 9 från Gävle, men då blev det något fel på dörrarna så jag fick stå ute i 20 minusgrader och snöstorm och vänta i 40 min, och vi kunde inte gå in för om tåget skulle komma då skulle vi inte hinna tillbaka.
Eftersom att tåget var försenat var det ju självklart att jag skulle missa mitt tåg som jag skulle byta till i Örebro. Ist för att resan mellan Gävle och Örebro skulle ta 3 timmar tog den runt 4 och en halv timme. Sen fick jag vänta på nästa tåg i Örebro i först 45 min, sedan ändrades tiden till en kvart till, en halvtimme till, yttligare en kvart till och så höll det på så... Till slut satt jag i Örebro när jag hade min normala ankomsttid till Göteborg bara typ 10 minuter framför. Tänkte att jag skulle vara hemma runt 17 istället för 13.
Men så blev det inte... Jag kom till Kumla så stannade tåget. Vi stod stilla i typ en halvtimme innan jag började undra vad fan som hade hänt.. Men det blev såklart värre. Jag hade ju ingen sittplats på det tåget och den obokade vagnen hade ingen el så det var iskallt och mörkt i hela vagnen. Efter någon timme var det tomt i hela min vagn och jag gick ut och satte mig vid bistron ist. Då fick vi höra att väntetiden kunde vara mellan 5 minuter till och upp till 5 timmar. Men det var värre än så, för vi stod stilla i NIO timmar. Då stod vi på en perrong så man kunde å ut till resturanger och sånt om man ville. Men sen började det rulla lite och vi fick stanna mitt på en jävla åker där vi stod stilla i 4 timmar. Jag stod alltså stilla i 13 timmar sammanlagt + 2 timmars väntetid på statonen inför tåget. Kom fram rund 5-6 på morgonen ist för 13.00.... 23 timmars resa...
Kul? Nae.
Så hoppas fan inte det händer igen! Men ska inte byta tåg idag och det är verken snöstorm eller 25 minus ute så et ska nog gå bra ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0