Dag 01 - Om mig

Ska skriva lite grann om mig själv. Som ni säkert redan vet heter jag Jennifer Berg, men mitt riktiga namn är egentligen Fillippa Jennifer Berg Ring. Jag valde att inte uttala Ring för några år sedan för det blir så jobbigt med två efternamn och jag lyckades verkligen för nu kallas jag bara för Jennifer Berg.
Vet inte om jag vill skriva dom här vanliga grejerna så som att jag är snart 15 år, bor i Göteborg och blabla.. Vill skriva om mig själv på något annat sätt, en sida nu kanske inte redan vet inte mig. 

Kan börja med varför jag valde att just börja blogga. Jag minns min första blogg, den hette jjenniferberg.blogg.se tror jag och den skapade jag sommaren 08. Den har jag nu raderat och det ångrar jag lite faktiskt, hade varit kul att se den nu! Senare skapade jag en ny blogg och yttligare en ny men nu har jag stannat på denna. Jfb står ju då såklart för Jennifer Fillippa Berg, även fast jag ändrat om lite i namnen. Heter ju egentligen Fillippa Jennifer som det stod längst upp. Mitt bloggande har gått lite upp och ned. Jag tycker det är roligare om man har något roligt att skriva om, man har många läsare, man får kommentarer, man har en fin design, man kanske tjänar pengar till och med. Jag har inget av det där egentligen men jag tycker om att skriva av mig ändå. Varesig jag har 40 läsare någon dag eller 130 någon annan dag. Högre än så lär jag inte komma.

Kan skriva lite om självkänsla och självförtroende. Jag har egentligen ingenting av det där heller. Jag gämför mig väldigt ofta med andra och hackar ner på mig själv, för många gånger känner jag mig verkligen som en nobody, en i mängden bara. Jag sticker inte ut, det är inte direkt så att alla vet vem Jennifer Berg är. Jag är inte den som riktigt vill och vågar ta del i samtal för jag är rädd att ha fel även fast det bara är mina egna åsikter. Jag bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker, ändå vet jag att dom som inte alls bryr sig om vad andra tycker och kör sitt egna race, oftast kommer längre på det i livet. Men ändå lyckas jag inte släppa det.. Jag lever i en sån värld, mycket skitsnack bland tjejer i min ålder och jag orkar verkligen inte, vill bli vuxen snabbt och slippa allt. Det är hemsk egentligen att inte veta vad folk tycker om en egentligen. Jag måste verkligen släppa det annars går jag väl in i någon slags deprission (?) eller något liknande hahah.

Kan skriva lite om utséende och kläder osv. Det här ju lite till det där med självkänslan och självförtroendet. För ärligt talat, vad jag vill mest av allt nu är att få ljusare hår (är egentligen brunhårig,) inskaffa mig löshår (klippte nyss av det,) få ögonfransförlängning och fransk manikyr, äkta plastic.. Ingenting äkta. Och det beror lite på att jag är delvis inte så är nöjd med mitt utseende. Fast det spelar ju egentligen ingen roll. Jag har många vänner, en underbar familj, pojkvän osv och tror inte att någon skulle tycka om mig mindre om jag skaffade mitt bruna hår igen och bara stayed natural. Men ändå känns det roligare att ha det där långa håret, långa naglarna, annan hårfärg och ögonfransförlängning. Jag vill sticka ut fast ändå inte för mycket. Men det är inte alla gånger det går, klart jag inte har råd att inskaffa mig allt det där + massa snygga kläder och sånt så man sticker ut lite extra, därför mår jag ändå bra som jag är! Jag tycker mest det är kul med smink, hår och kläder. Jag är rätt nöjd som jag är ändå!

Nu vet ni lite mer om mig som ni kanske inte alls visste vimlade runt i mitt huvud, men det är den jag är! :) Hörs imorn med kapitel 2.

Josefin
Datum: 2010-12-05 Tid: 16:28:43

Det kändes som att du skrev om mig när du skrev det om självkänsla och självförtroende. Exakt sån är jag! Läskigt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0